Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες

Προγραμματισμός σημαντικών έργων για την ΗΔΙΚΑ το 2023

Πλούσιος ο απολογισμός της τελευταίας τριετίας

 

Αθήνα 5 Δεκεμβρίου 2022

Στα έργα που πρόκειται να προκηρυχθούν στο αμέσως επόμενο διάστημα από την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης Α.Ε. (ΗΔΙΚΑ), καθώς και στον απολογισμό των δραστηριοτήτων της εταιρείας κατά την τελευταία τριετία, αναφέρθηκε η Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ Νίκη Τσούμα σε συνάντηση ενημέρωσης εκπροσώπων του Τύπου. 

Αναλυτικά, στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» έχει ενταχθεί έργο αρχικού προϋπολογισμού 12,2 εκατ. ευρώ για τον σχεδιασμό, την ενοποίηση και την υποστήριξη λειτουργίας των Μητρώων της ΗΔΙΚΑ  στον τομέα της υγείας και της κοινωνικής ασφάλισης.

Επιπλέον, στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας έχουν ενταχθεί ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός της Διαχείρισης της Περίθαλψης Ογκολογικών Ασθενών με αρχικό προϋπολογισμό 29,4 εκατ. ευρώ, η ολοκλήρωση του Ατομικού Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας με αρχικό προϋπολογισμό 45,1 εκατ. ευρώ και, τέλος, η αναμόρφωση και ο εκσυγχρονισμός των Συστημάτων των Νοσοκομείων με αρχικό προϋπολογισμό 139,5 εκατ. ευρώ.

Στον σχεδιασμό της ΗΔΙΚΑ περιλαμβάνεται επίσης η περαιτέρω αξιοποίηση του μεγάλου όγκου δεδομένων που αφορούν 12 εκατ. ασθενείς και βρίσκονται αποθηκευμένα στα συστήματα της εταιρείας. Για την υποστήριξη και λειτουργία των υποδομών της ΗΔΙΚΑ ώστε να  αξιοποιηθούν τα δεδομένα και οι εφαρμογές  έχει ήδη προκηρυχθεί διαγωνισμός 12 εκατ. ευρώ για αναβάθμιση του DATA CENTER καθώς επίσης έχει προκηρυχθεί και ο διαγωνισμός για το h-Cloud. Πρόκειται για δεδομένα σχετικά με 800 εκατ. συνταγές και 300 εκατ. παραπεμπτικά που έχουν εκδοθεί από 50.000 γιατρούς και 11.000 φαρμακεία, τα οποία έχουν αξιοποιηθεί στο παρελθόν για την εξαγωγή πληροφοριών σχετικά με τη φαρμακευτική στη χώρα και τον εντοπισμό ευπαθών ομάδων που προτεραιοποιήθηκαν στη διαδικασία εμβολιασμού κατά της COVID-19.

 

Στα σημαντικά έργα που υλοποίησε η ΗΔΙΚΑ κατά την τελευταία τριετία περιλαμβάνονται:

  • Η υπηρεσία της άυλης συνταγογράφησης, στην οποία έχουν εγγραφεί πάνω από 4,1 εκατ. πολίτες και μέσω της οποίας έχουν εκδοθεί περισσότερες από 241 εκατ. συνταγές.
  • Η εφαρμογή MyHealth με περισσότερα από 300.000 downloads σε smartphones με Android και iOS. Μέσω της εφαρμογής, οι πολίτες έχουν πρόσβαση στο ιστορικό ιατρικών συνταγών, παραπεμπτικών και βεβαιώσεων που έχουν εκδοθεί για τον ΑΜΚΑ τους. Σταδιακά η εφαρμογή εμπλουτίζεται με όλα τα ιατρικά γεγονότα του πολίτη και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αυτοματοποιημένη λειτουργία για τον προγραμματισμό των παιδικών εμβολίων, καθώς και ειδοποιήσεις για ενέργειες προληπτικής ιατρικής.
  • Η υπηρεσία άυλων παραπεμπτικών μέσω της οποίας έχουν εκδοθεί περισσότερα από 90,8 εκατ. παραπεμπτικά για περισσότερους από 3,6 εκατ. εγγεγραμμένους πολίτες
  • Η δημιουργία Μητρώων (καταγραφής ασθενών covid-19, εμβολιασμού COVID-19, αντιγριπικού εμβολιασμού, κυστικής ίνωσης, παιδικών & εφηβικών νεοπλασιών, εμβολιασμού παιδιών & εφήβων)
  • Η διάθεση και διαχείριση self tests
  • Η έκδοση ψηφιακών ιατρικών βεβαιώσεων
  • Η υπηρεσία του προσωπικού γιατρού μέσω της οποίας περισσότεροι από 4 εκατ. πολίτες έχουν επιλέξει τον προσωπικό τους γιατρό
  • Δράσεις προληπτικής ιατρικής, με το πρόγραμμα ελέγχου για τον καρκίνο του μαστού με περισσότερα από 1,3 εκατ. παραστατικά για γυναίκες 50-69 ετών
  • Το Ενιαίο Πληροφοριακό Σύστημα για την Υποστήριξη των Επιχειρησιακών Λειτουργιών του ΕΣΥ, το οποίο αποτελεί κομβική προσπάθεια για την αναβάθμιση των μονάδων Υγείας

Η ΗΔΙΚΑ υλοποιεί,  σε συνεργασία με ανάδοχο, την ενιαία πλατφόρμα επιδομάτων του ΟΠΕΚΑ, ενώ στον τομέα της Κοινωνικής Ασφάλισης και της Κοινωνικής Πρόνοιας έχει αναπτύξει σειρά υπηρεσιών που βρίσκονται ήδη σε παραγωγική λειτουργία όπως:

  • Η αυτοματοποίηση της διαδικασίας για τη δήλωση γέννησης
  • Η πλατφόρμα υποστήριξης της αναδοχής και της υιοθεσίας
  • Το νέο ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα παρακολούθησης εσόδων-ασφάλισης μη μισθωτών
  • Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ
  • Η ενεργοποίηση απόδοσης δικαιώματος δωρεάν μετακίνησης ανέργων κατοίκων της Περιφέρειας Αττικής
  • Η νέα επικουρική ασφάλιση
  • Η παροχή δωρεάν καρτών κομίστρου για τους Ουκρανούς πρόσφυγες

Η δραστηριότητα της ΗΔΙΚΑ έχει αναγνωριστεί διεθνώς. Τον περασμένο Σεπτέμβριο η εταιρεία έλαβε από τον Παγκόσμιο Σύνδεσμο Υπηρεσιών Καινοτομίας και Τεχνολογίας (WITSA) το 1ο βραβείο στην κατηγορία «Καινοτόμες Λύσεις για την Υγεία»  για τον Δημόσιο Τομέα, για την εφαρμογή MyHealth.

Η ΗΔΙΚΑ έχει επίσης υλοποιήσει δύο σημαντικά Ευρωπαϊκά προγράμματα για την Υγεία και την Κοινωνική Ασφάλιση:

  • Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα NCP for eHealth (CEF), που δημιουργεί έναν Εθνικό Κόμβο ανταλλαγής δεδομένων της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, όπου οι γιατροί θα έχουν πρόσβαση στο ιατρικό ιστορικό ασθενών από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα εκτελούνται συνταγές από τη μία χώρα στην άλλη και τα νοσοκομεία θα νοσηλεύουν αλλοδαπούς ασθενείς, χρεώνοντας  τους φορείς της χώρας προέλευσής τους.
  • Το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ηλεκτρονικής Ανταλλαγής Πληροφοριών (EESSI), το οποίο έχει διασυνδέσει τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης  των Κρατών -Μελών της ΕΕ καθώς και της Ισλανδίας, Νορβηγίας, Λιχτενστάιν και Ελβετίας.

«Η τελευταία τριετία ήταν ιδιαίτερα παραγωγική για όλους εμάς στην ΗΔΙΚΑ» σημειώνει η διευθύνουσα σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ Νίκη Τσούμα.

 «Σε όλο αυτό το διάστημα οι εργαζόμενοι της ΗΔΙΚΑ κλήθηκαν πολλές φορές να αναπτύξουν αξιόπιστες και ποιοτικές υπηρεσίες σε αντίξοες συνθήκες και σε σύντομο χρονικό διάστημα για τους πολίτες. Ετοιμαζόμαστε για μια χρονιά με πολύ σημαντικά έργα τόσο για τον τομέα της Υγείας όσο και για τους τομείς της Κοινωνικής Ασφάλισης και της Πρόνοιας».

Σχετικά με την ΗΔΙΚΑ Α.Ε.

Η ΗΔΙΚΑ Α.Ε. είναι Οργανισμός υπό την εποπτεία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με αντικείμενο την ανάπτυξη λογισμικού και την παροχή ψηφιακών υπηρεσιών στις περιοχές της Υγείας, της Κοινωνικής Ασφάλισης και της Πρόνοιας.