Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες

Περισσότεροι από 3.000.000 πολίτες αξιοποιούν την άυλη συνταγογράφηση

Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Υγείας

 

Αθήνα, 21 Ιανουαρίου 2022

 

Ξεπέρασαν τα τρία εκατομμύρια οι εγγραφές στην άυλη συνταγογράφηση, σύμφωνα με στοιχεία της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης ΑΕ (ΗΔΙΚΑ). Συγκεκριμένα, από τον Μάρτιο του 2020 3.001.144 πολίτες έχουν καταχωρίσει στην πλατφόρμα ehealth.gov.gr το τηλέφωνο και το e-mail τους, ώστε να λαμβάνουν μέσω μηνύματος τις ιατρικές συνταγές, τα παραπεμπτικά και τις ιατρικές βεβαιώσεις τους. Αντίστοιχα, το τελευταίο διάστημα οι συνταγές και τα παραπεμπτικά που εκδίδονται άυλα ανέρχονται σε ποσοστό περίπου 40% επί του συνόλου των συνταγών και παραπεμπτικών που εκδίδονται καθημερινά.

Η άυλη συνταγογράφηση αποτέλεσε μια από τις πρώτες νέες υπηρεσίες που προστέθηκαν στο gov.gr. Αποτελεί επέκταση της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, επιτρέποντας την εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων. Με τον τρόπο αυτό, απλουστεύτηκε μια ιδιαίτερα σημαντική και ευαίσθητη διαδικασία για όλους τους εμπλεκόμενους (πολίτες, γιατρούς, φαρμακοποιούς) εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ασφάλεια, διαφάνεια και ιδιωτικότητα σε όλα τα επιμέρους στάδια.

Το σύστημα λειτουργεί και εποπτεύεται από την ΗΔΙΚΑ ΑΕ, εποπτευόμενο φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας. Η αρχική λειτουργία της άυλης συνταγογράφησης περιλάμβανε τις ιατρικές συνταγές. Κατόπιν, τον Αύγουστο του 2020 προστέθηκε η δυνατότητα έκδοσης άυλων παραπεμπτικών και τον Σεπτέμβριο του 2021 άυλων ιατρικών βεβαιώσεων.

Επιπλέον, από τον Αύγουστο του 2021 όσοι είναι εγγεγραμμένοι στην άυλη συνταγογράφηση έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν το MyHealth app. Μέσω της εφαρμογής, οι πολίτες αποκτούν γρήγορη, εύκολη και ασφαλή πρόσβαση στα δεδομένα τους σχετικά με την ηλεκτρονική και την άυλη συνταγογράφηση από το 2012 και εντεύθεν.

Τέλος, η άυλη συνταγογράφηση αξιοποιήθηκε και στην Εθνική Εκστρατεία Εμβολιασμού. Ειδικότερα, κατά την περίοδο της προτεραιοποίησης ηλικιακών ομάδων, όσοι ήταν εγγεγραμμένοι στο ehealth.gov.gr έλαβαν SMS με προ-κράτηση ραντεβού, την οποία μπορούσαν να αποδεχτούν ή να τροποποιήσουν. Μέσω της συγκεκριμένης διαδικασίας προτάθηκαν εκατομμύρια ραντεβού με ταχύτητα και ακρίβεια, συμβάλλοντας στην ομαλή λειτουργία του εμβολιαστικού προγράμματος.

Ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε: «Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι για το γεγονός ότι, μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια, πάνω από ένας στους τρεις ενήλικες αξιοποιούν τη δυνατότητα της άυλης συνταγογράφησης. Η ανταπόκριση των πολιτών και των γιατρών αποτυπώνει τη χρηστικότητα της υπηρεσίας, που αποτέλεσε το πρώτο από τα πολλά βήματα της στενής μας συνεργασίας με το Υπουργείο Υγείας. Ταυτόχρονα, η άυλη συνταγογράφηση είναι πολύ σημαντική για έναν επιπλέον λόγο, καθώς αντανακλά τη φιλοσοφία με την οποία προσεγγίζουμε τον ψηφιακό μετασχηματισμό: αξιοποιούμε δημιουργικά τα συστήματα που παραλάβαμε παράγοντας διαρκώς νέες υπηρεσίες, σύμφωνα με τις ανάγκες των πολιτών».

Ο Υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης δήλωσε: «Η άυλη συνταγογράφηση είχε και εξακολουθεί να έχει καθοριστικό ρόλο στην γενικότερη αντιμετώπιση της πανδημίας, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο που κάνει πιο εύκολη τη ζωή των πολίτων, όπως άλλωστε αποδεικνύει το γεγονός ότι 3 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν εγγραφεί στην εφαρμογή. Επιπλέον, τα στοιχεία που συλλέγουμε από την άυλη συνταγογράφηση, είναι εξαιρετικά χρήσιμα στην προσπάθεια που κάνουμε σχετικά με τη χάραξη νέων πολιτικών Δημόσιας Υγείας, καθώς και ως προς τον εξορθολογισμό της φαρμακευτικής δαπάνης. Βελτιώνουμε την καθημερινότητα των πολιτών στην πράξη. Προστατεύουμε τις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού».

Η Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ ΑΕ Νίκη Τσούμα δήλωσε: «Η εφαρμογή της άυλης συνταγογράφησης αποτέλεσε έναν κεντρικό άξονα του σχεδίου της σημερινής διοίκησης της ΗΔΙΚΑ που είχε στόχο να υποστηρίξει με όλες τις δυνάμεις την πολιτική του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους και την αλλαγή των σχέσεων πολίτη-κράτους. Το έργο της άυλης αυτό έγινε εφικτό χάρη στην αφοσίωση και τον επαγγελματισμό των εργαζομένων της ΗΔΙΚΑ».

 

Δελτίο Τύπου

Έργα διασύνδεσης των ευρωπαϊκών συστημάτων ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και διασύνδεσης Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης

 

Υλοποιούνται από την ΗΔΙΚΑ

 

Η ΗΔΙΚΑ προχώρησε με ταχείς ρυθμούς στην υλοποίηση δύο σημαντικών Ευρωπαϊκών προγραμμάτων για την Υγεία και την Κοινωνική Ασφάλιση: Του Ευρωπαϊκού Προγράμματος NCP for eHealth (CEF) και του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ηλεκτρονικής Ανταλλαγής Πληροφοριών (EESSI).

Η ΗΔΙΚΑ ως Εθνικό Σημείο Επαφής Ηλεκτρονικής Υγείας για τις ηλεκτρονικές διασυνοριακές υπηρεσίες Υποδομής Ψηφιακών Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Υγείας (eHDSI) και σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας, στοχεύει να ολοκληρώσει τις σχετικές δράσεις του Ευρωπαϊκού Προγράμματος NCP for eHealth (CEF) και να θέσει σε παραγωγική λειτουργία τις διασυνοριακές υπηρεσίες ηλεκτρονικής συνταγής (eP) και συνοπτικού ιστορικού ασθενή (PS) μέχρι το τέλος του 2021.

 

Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα NCP for eHealth (CEF), δημιουργεί έναν Εθνικό Κόμβο, ανταλλαγής δεδομένων της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, όπου μέσω αυτού οι γιατροί θα έχουν πρόσβαση στο ιατρικό ιστορικό ασθενών από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα εκτελούνται συνταγές από τη μία χώρα στην άλλη και τα νοσοκομεία θα νοσηλεύουν αλλοδαπούς ασθενείς, χρεώνοντας τους φορείς της χώρας προέλευσής τους. Με το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα NCP for eHealth (CEF) ο Έλληνας πολίτης θα απολαμβάνει όλες τις ιατρικές υπηρεσίες που του παρέχει η χώρα μας, σε οποιαδήποτε χώρα της Ε.Ε. Το ίδιο θα ισχύει και για τους Ευρωπαίους πολίτες που επισκέπτονται την χώρα μας. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) και το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ).

Παράλληλα, η ΗΔΙΚΑ υποστηρίζει το EESSI, ένα πληροφοριακό σύστημα ανταλλαγής πληροφοριών Κοινωνικής Ασφάλισης, έχοντας ορισθεί ως το Εθνικό σημείο πρόσβασης (EESSI Access point) για την δρομολόγηση των πληροφοριών που ανταλλάσσονται μεταξύ των ασφαλιστικών φορέων της χώρας και αυτών της ΕΕ.

Το EESSI έχει διασυνδέσει τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης (Φ.Κ.Α.) των Κρατών -Μελών της ΕΕ καθώς και της Ισλανδίας, Νορβηγίας, Λιχτενστάιν και Ελβετίας. Με το σύστημα EESSI, η ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ των φορέων (ΕΦΚΑ,ΟΑΕΔ,ΕΟΠΠΥ, λοιπά ασφαλιστικά ταμεία) διασφαλίζεται ηλεκτρονικά, στοχεύοντας στην εμπιστευτικότητα και την προστασία των δεδομένων που ανταλλάσσονται, εφαρμόζοντας τους ευρωπαϊκούς Κανονισμούς περί Συντονισμού των Συστημάτων της Κοινωνικής Ασφάλισης. Το EESSI εξυπηρετεί την ηλεκτρονική ανταλλαγή πληροφοριών για τις παροχές ανεργίας, μητρότητας και πατρότητας, ασθενείας σε χρήμα και εργατικού ατυχήματος και επαγγελματικής ασθένειας, οικογενειακές παροχές, χορήγησης ασφαλιστικής ικανότητας και απονομής διεθνών συντάξεων, μεταξύ των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης των Κρατών-Μελών της ΕΕ, αντικαθιστώντας τα έγγραφα μέσα. Το πρόγραμμα έχει αναπτυχθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέσω ευρωπαϊκών και εθνικών οργάνων διακυβέρνησης του Έργου, για τον συντονισμό των εθνικών συστημάτων Κοινωνικής ασφάλισης.

«Η ΗΔΙΚΑ στέκεται πάντα αρωγός στις εθνικές προσπάθειες που αφορούν την ανάπτυξη των σύγχρονων δομών για τη διασύνδεση των εθνικών φορέων υγείας και κοινωνικής ασφάλισης με τους αντίστοιχους των κρατών-μελών, επιδιώκοντας την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών της ΕΕ», δήλωσε σχετικά η Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ, κα. Νίκη Τσούμα.

 

Σχετικά με την ΗΔΙΚΑ Α.Ε.

Η ΗΔΙΚΑ Α.Ε. είναι Οργανισμός υπό την εποπτεία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με αντικείμενο την ανάπτυξη λογισμικού και την παροχή ψηφιακών υπηρεσιών στις περιοχές της Υγείας, της Κοινωνικής Ασφάλισης και της Πρόνοιας.

 

Δελτίο Τύπου

Τρεις φορές χρυσή η ΗΔΙΚΑ στα BITE Awards 2021

 Διακρίθηκε για τα έργα «Άυλη συνταγογράφηση» και «Ψηφιακός μετασχηματισμός της διαδικασίας Εισοδηματικής Ενίσχυσης Οικογενειών Ορεινών/Μειονεκτικών Περιοχών για τον ΟΠΕΚΑ»

 

Αθήνα, 4 Οκτωβρίου 2021.

Με τρία χρυσά βραβεία διακρίθηκε η ΗΔΙΚΑ και οι συνεργάτες της, στη 10η χρονιά των BITE Awards 2021 για την επιβράβευση της τεχνολογικής καινοτομίας. Συγκεκριμένα η ΗΔΙΚΑ διακρίθηκε με Χρυσό Βραβείο στην κατηγορία Οργανισμοί Δημόσιου τομέα, για το έργο «Ψηφιακός μετασχηματισμός της διαδικασίας Εισοδηματικής Ενίσχυσης Οικογενειών Ορεινών/Μειονεκτικών Περιοχών για τον ΟΠΕΚΑ» με συνεργάτη την εταιρεία Threenitas, καθώς και Χρυσό Βραβείο στις κατηγορίες Έργα Πληροφορικής Μεγάλης Εμβέλειας και Ψηφιακής Υγείας, για το έργο της «Άυλης συνταγογράφησης», με συνεργάτες τις εταιρείες ΟΤΕ Group και BYTE.

Η Νίκη Τσούμα, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ, δήλωσε σχετικά, «Μας χαροποιεί ιδιαίτερα η τριπλή βράβευση της ΗΔΙΚΑ και των εφαρμογών της, κυρίως διότι αποδεικνύεται στην πράξη πως τα θέματα της ψηφιακής μεταρρύθμισης της χώρας προχωρούν και μάλιστα γρήγορα. Συγκεκριμένα για τα έργα που διακρίθηκαν, θα ήθελα να ευχαριστήσω τους αναδόχους και συνεργάτες μας για την άψογη συνεργασίας μας στην υλοποίηση των έργων, ακόμη και σε δύσκολες περιόδους λόγω της πανδημίας και των lock down. Συνεχίζουμε με την ίδια ορμή, το σχεδιασμό και την υλοποίηση έργων για την ψηφιακή υγεία πάντα με κοινωνικό πρόσημο.»

 

Στοιχεία για την ψηφιακή πλατφόρμα αιτήσεων εισοδηματικής ενίσχυσης οικογενειών ορεινών/μειονεκτικών περιοχών για τον ΟΠΕΚΑ (Οργανισμός Προνοιακών Επιδομάτων & Κοινωνικής Αλληλεγγύης)

 

Η αναβαθμισμένη πλατφόρμα (https://oreina.epidomata.gov.gr) είναι ήδη στη διάθεση των δικαιούχων και αφορά στη χορήγηση εισοδηματικής ενίσχυσης σε οικογένειες, που διαμένουν σε Ορεινές και Μειονεκτικές Περιοχές. Ο πολίτης μπορεί πλέον ηλεκτρονικά και σε ελάχιστο χρονικό διάστημα να ολοκληρώσει τη διαδικασία υποβολής του αιτήματός του, με τους κωδικούς του TAXIS.

Στοιχεία για την Άυλη συνταγογράφηση

Η άυλη συνταγογράφηση, είναι πλέον μία ευρέως διαδεδομένη ψηφιακή υπηρεσία, με εγγεγραμμένους πάνω από 2,6 εκατομμύρια χρήστες. Ορισμένα στοιχεία παρακάτω:

 

Κάθε μήνα

  • Εξυπηρετούνται ~2.500.000 ασφαλισμένοι
  • Συνταγογραφούνται >7.000.000 συνταγές
  • Εκδίδονται >3.000.000 παραπεμπτικά

 

Από την έναρξη του Συστήματος Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης (2011)

  • Έχουν εξυπηρετηθεί συνολικά ~12.000.000 διαφορετικοί ασθενείς
  • Έχουν συνταγογραφηθεί >750.000.000 συνταγές φαρμάκων
  • Έχουν συνταγογραφηθεί >250.000.000 παραπεμπτικά εξετάσεων

 

 Σχετικά με την ΗΔΙΚΑ Α.Ε.

Η ΗΔΙΚΑ Α.Ε. είναι Οργανισμός υπό την εποπτεία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με αντικείμενο την ανάπτυξη λογισμικού στις περιοχές της Υγείας, της Κοινωνικής Ασφάλισης και της Πρόνοιας. Οποιαδήποτε ανάπτυξη ψηφιακής λύσης σε αυτούς του τομείς, σχεδιάζεται, υλοποιείται και συντηρείται από τα στελέχη της ΗΔΙΚΑ Α.Ε.

 Δελτίο Τύπου

 

Αθήνα, 24 Σεπτεμβρίου 2021

 

Ψηφιακά εκδίδονται οι Ιατρικές Βεβαιώσεις – Διαθέσιμες στους πολίτες μέσω της εφαρμογής MyHealth

                                                           

 

Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Υγείας

 

 Ψηφιακά, απλά, γρήγορα και με ασφάλεια, γίνεται πλέον η έκδοση των ιατρικών βεβαιώσεων. Τη νέα υπηρεσία της ΗΔΙΚΑ παρουσίασαν το πρωί της Πέμπτης ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, ο Υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης, ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς και η Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ Νίκη Τσούμα.

  Οι ιατρικές βεβαιώσεις αποτελούν την επίσημη πιστοποίηση από τον ιατρό ότι ένας πολίτης μπορεί να συμμετάσχει σε αθλητικές δραστηριότητες με ασφάλεια για τον ίδιο και τους συνανθρώπους του. Επιπλέον, προβλέπεται η δυνατότητα η βεβαίωση να εκδίδεται για οποιαδήποτε άλλη νόμιμη χρήση.

   Η διαδικασία γίνεται αποκλειστικά από τον ιατρό κάθε πολίτη. Αρχικά, ο ιατρός καταχωρεί τον ΑΜΚΑ του πολίτη στην υπηρεσία «Ιατρικές Βεβαιώσεις» του συστήματος Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης, επιλέγει τον τύπο της βεβαίωσης (κολυμβητήριο, γυμναστήριο, συγκεκριμένο άθλημα ή για κάθε νόμιμη χρήση) και τέλος διαλέγει ένα από τα προτυποποιημένα κείμενα. Η ιατρική βεβαίωση εκδίδεται αυτόματα και είναι διαθέσιμη στον πολίτη ως εξής:

 

  • από το myHealth app, στην ενότητα «Ιατρικές Βεβαιώσεις»

 

  • εφόσον ο πολίτης έχει ενεργοποιήσει την άυλη συνταγογράφηση, ο αριθμός barcode της ιατρικής βεβαίωσης αποστέλλεται με SMS και η πλήρης ιατρική βεβαίωση με e-mail σε μορφή pdf (αναλόγως τι έχει επιλέξει ο πολίτης ως κανάλι ενημέρωσης για την άυλη συνταγογράφηση)
  • εάν ο πολίτης δεν είναι εγγεγραμμένος στην άυλη συνταγογράφηση, η ιατρική βεβαίωση εκτυπώνεται από τον ιατρό.

 

Ο έλεγχος γνησιότητας των ιατρικών βεβαιώσεων από τους φορείς στους οποίους απευθύνεται γίνεται μέσω του myhealth.gov.gr/verify. Εκεί, ο παραλήπτης στον οποίο ο πολίτης απευθύνει προς χρήση την ιατρική βεβαίωση έχει τη δυνατότητα να την αναζητήσει με τον κωδικό barcode και να ελέγξει τα στοιχεία της, όπως το ονοματεπώνυμο, την ειδικότητα του ιατρού, τον τύπο και το κείμενο που αυτός έχει συντάξει. Επίσης, ανάλογα με την κατάσταση της ιατρικής βεβαίωσης εμφανίζεται ένα από τα παρακάτω μηνύματα:

 

  • «Έγκυρη Ιατρική Βεβαίωση»
  • «Ληγμένη Ιατρική Βεβαίωση» (Οι ιατρικές βεβαιώσεις για Κολυμβητήρια, Γυμναστήρια ή Συγκεκριμένα αθλήματα έχουν ισχύ ενός έτους)
  • «Μη Έγκυρη Ιατρική Βεβαίωση»

 

Για τον έλεγχο μιας ιατρικής βεβαίωσης σύμφωνα με την παραπάνω διαδικασία, ο παραλήπτης εισέρχεται στην πλατφόρμα myhealth.gov.gr/verify με τους κωδικούς στο Taxisnet.

 

 Ο Υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης επισήμανε: «Η επιτυχής αντιμετώπιση της πανδημίας και η καθημερινή μάχη με αυτή δεν μας εμποδίζει παράλληλα να υλοποιήσουμε τις πολιτικές, οι οποίες θα εξυπηρετήσουν τον πολίτη, ειδικά στον χώρο της Υγείας. Με τη συνδρομή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τα ηλεκτρονικές ιατρικές βεβαιώσεις προχωράμε σε ένα ακόμα βήμα που θα βοηθήσει πάρα πολύ τον πολίτη. Πρόκειται για μια δυνατότητα η οποία μαζί με μια σειρά από άλλες δράσεις θα οδηγήσουν την Υγεία σε ένα επόμενο στάδιο προς όφελος του πολίτη και είναι η συνέχεια δράσεων που έχουν γίνει έως τώρα και συνδυάζονται με την άυλη συνταγογράφηση και με τις εφαρμογές με SMS στα κινητά μας με στόχο την αξιοποίηση της τεχνογνωσίας και υποστήριξης που μας δίνει συνολικά το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης».

 

Ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης ευχήθηκε καλή επιτυχία και καλή δύναμη στην νέα ηγεσία του Υπουργείου Υγείας και στη συνέχεια δήλωσε: «Σχεδιάζουμε από κοινού με τα στελέχη του Υπουργείου Υγείας και με της ΗΔΙΚΑ ένα πλήρες πρόγραμμα ψηφιοποίησης στον τομέα της Υγείας, το οποίο περιλαμβάνει τόσο “μικρές νίκες” όσο και έργα πνοής και μακρόχρονου σχεδιασμού. Επιδιώκουμε ένα “πάντρεμα” ανάμεσα σε τεχνολογίες και πλατφόρμες με τη γνώση και την επιστήμη. Έτσι έγινε στο ψηφιακό σύστημα του εμβολιαστικού προγράμματος, έτσι προχωράμε και τώρα. Οι ιατρικές βεβαιώσεις που ανακοινώνουμε σήμερα εκδίδονται μέσω του συστήματος της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, την οποία έχουμε επεκτείνει υλοποιώντας την άυλη συνταγογράφηση. Οι βεβαιώσεις εμφανίζονται στην εφαρμογή myhealth που αποτελεί πρόπλασμα για τον ψηφιακό ιατρικό φάκελο, ένα οικοδόμημα που θα δούμε να υλοποιείται μέσα στους επόμενους μήνες».

 

Ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς ανέφερε: «Σήμερα, δίνουμε τη δυνατότητα έκδοσης ιατρικών βεβαιώσεων, ψηφιακά. Κάθε πολίτης θα μπορεί πλέον να χρησιμοποιεί εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια τις ιατρικές βεβαιώσεις που απαιτούνται για μια σειρά δραστηριοτήτων της καθημερινότητας του, μέσω της εφαρμογής MyHealth, που σχεδίασε η ΗΔΙΚΑ. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας και τους Υπουργούς Κυριάκο Πιερρακάκη και Θάνο Πλεύρη, συνεχίζουμε να σχεδιάζουμε και να προσφέρουμε νέες ψηφιακές υπηρεσίες υγείας, αναβαθμίζοντας ουσιαστικά την εξυπηρέτηση του πολίτη».

 

Η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ Νίκη Τσούμα σημείωσε: «Οι ψηφιακές ιατρικές βεβαιώσεις συνιστούν άλλη μια υπηρεσία που ολοκλήρωσε η ΗΔΙΚΑ στο πλαίσιο της Ψηφιακής Μεταρρύθμισης του τομέα της Υγείας και ακολουθούν μια σειρά από άλλες ψηφιακές υπηρεσίες που έχουν υλοποιηθεί, με πιο πρόσφατη το MyHealth app. Η συνεχής πρόοδος στον τομέα αυτό τροφοδοτείται από το όραμα της ΗΔΙΚΑ και την εμπειρία των εργαζομένων της. Τα αποτελέσματα αναγνωρίζονται από τους Έλληνες πολίτες και ενισχύονται από την υποστήριξη τόσο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης όσο και του Υπουργείου Υγείας»

Δελτίο Τύπου

Αθήνα, 24 Σεπτεμβρίου 2021
 

Στοιχεία για τη συμβολή της ΗΔΙΚΑ

στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό της Υγείας

Παρουσίαση σε εκδήλωση της 85ης ΔΕΘ

 

Τη συμβολή της ΗΔΙΚΑ στα συστήματα εμβολιασμού και ηλεκτρονικής συνταγογράφησης παρουσίασε η Νίκη Τσούμα, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ σε εκδήλωση της 85ης ΔΕΘ με θέμα «Υγεία και Ψηφιακός Μετασχηματισμός». Η ΗΔΙΚΑ Α.Ε. είναι Οργανισμός υπό την εποπτεία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με αντικείμενο την ανάπτυξη λογισμικού στις περιοχές της Υγείας, της Κοινωνικής Ασφάλισης και της Πρόνοιας.

Στη συζήτηση συμμετείχαν επίσης οι κ.κ. Μάριος Θεμιστοκλέους, Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας Υγείας και κ. Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, Γενικός Γραμματέας Πληροφορικών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.

Στην τοποθέτησή της η Ν. Τσούμα αναφέρθηκε συνοπτικά σε συγκεντρωτικά στοιχεία χρήσης των υπηρεσιών της ΗΔΙΚΑ, μεταξύ άλλων και του Συστήματος Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης, το οποίο παρουσιάζει κάποια πολύ ενδιαφέροντα στατιστικά όπως:

 

Κάθε μήνα

  • Εξυπηρετούνται ~2.500.000 ασφαλισμένοι
  • Συνταγογραφούνται >7.000.000 συνταγές
  • Εκδίδονται >3.000.000 παραπεμπτικά

 

Από την έναρξη του Συστήματος Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης (2011)

  • Έχουν εξυπηρετηθεί συνολικά ~12.000.000 διαφορετικοί ασθενείς
  • Έχουν συνταγογραφηθεί >750.000.000 συνταγές φαρμάκων
  • Έχουν συνταγογραφηθεί >250.000.000 παραπεμπτικά εξετάσεων

 

e-Ραντεβού

  • Για τον Αύγουστο 2021, το πλήθος ηλεκτρονικών ραντεβού πολιτών σε ιατρούς ήταν 280.023
  • Συνολικά στα 6 χρόνια λειτουργίας του Συστήματος, έχουν προγραμματιστεί πάνω από 40 εκατομμύρια ραντεβού.

 

Η συμβολή της ΗΔΙΚΑ στον εμβολιασμό κατά του COVID-19

Στη συζήτηση έγινε ειδική αναφορά στη σημασία των ψηφιακών υπηρεσιών της ΗΔΙΚΑ, στο σχεδιασμό του συστήματος εμβολιασμού των πολιτών κατά του COVID-19. Η κα Τσούμα σημείωσε, «Η άυλη συνταγογράφηση αποτέλεσε σημαντικό εργαλείο στην επιχείρηση εμβολιασμού του πληθυσμού κατά COVID-19. Το σύστημα εμβολιασμού έκλεινε αυτόματα ραντεβού στους πολίτες που είχαν εγγραφεί στην άυλη συνταγογράφηση με το άνοιγμα της κάθε ηλικιακής ομάδας. Επίσης εβδομαδιαίως αποστέλλονταν από την ΗΔΙΚΑ στο emvolio.gov.gr αρχεία με νέες εγγραφές και μεταβολές της άυλης συνταγογράφησης, γεγονός που εξυπηρέτησε αφενός τους πολίτες στο κλείσιμο του ραντεβού για τον εμβολιασμό τους αφετέρου έδωσε ώθηση στην εγγραφή όλο και περισσότερων πολιτών στην υπηρεσία της άυλης συνταγογράφησης.»

 

Ατομικός Φάκελος Υγείας και MyHealth mobile app

Η Ν.Τσούμα παρουσίασε επίσης και το mobile application «MyHealth», το οποίο όπως σημείωσε, «έχουν ήδη κατεβάσει περίπου 100.000 συμπολίτες μας και αποτελεί μέρος του Ατομικού Φακέλου Υγείας, έργο στο οποίο συνεχώς προστίθεται νέες υπηρεσίες. Τη δεδομένη στιγμή το MyHealth καλύπτει ό,τι αφορά το τρίπτυχο Συνταγή-Φάρμακο-Ιατρός, στοιχεία στα οποία οι συμπολίτες μας έχουν άμεση και ασφαλή πρόσβαση από το κινητό τους τηλέφωνο.»